Hip Hop PL Wiki
Advertisement
Cafe Belga
TacoHemingwayCaféBelga2018.png
Data wydania 13 lipca 2018
Liczba utworów 11
Wytwórnia Taco Corp, Asfalt Records
Autor Taco Hemingway

Café Belga – trzeci album studyjny polskiego rapera Taco Hemingwaya, wydany 13 lipca 2018 roku nakładem Taco Corp i Asfalt Records. Dzień wcześniej został udostępniony na stronie internetowej rapera i w serwisie YouTube. Materiał, nagrany od stycznia do czerwca 2018 roku, wyprodukowali Rumak i Borucci. W wersji fizycznej wydawnictwo zostało wydane w zestawie z minialbumem Flagey. Album reprezentuje stylistykę hip-hopową z wpływami trapu i popu. Główną tematyką tekstów jest krytyka współczesnego świata, w szczególności popularności i braku anonimowości.

Café Belga spotkał się ze zróżnicowanym przyjęciem krytyków muzycznych. Recenzenci szczególnie chwalili go w porównywaniu do poprzednich nagrań Hemingwaya, zwracając uwagę na poprawę jakości tekstów i udaną produkcję. Z drugiej strony, krytykowali monotematyczność i śpiew. Wydawnictwo zostało nominowane do Fryderyka w kategorii album roku hip-hop. Album odniósł sukces komercyjny, odnotowując wysokie wyniki odtworzeń w serwisach streamingowych i debiutując na pierwszym miejscu ogólnopolskiej listy sprzedaży OLiS. Związek Producentów Audio-Video przyznał mu certyfikat platynowej płyty za osiągnięcie progu 30 tysięcy kupionych egzemplarzy na terenie Polski. Ponadto, był to jedenasty najlepiej sprzedający się album 2018 roku w Polsce.

W ramach promocji wydawnictwa Hemingway wyruszył w trasę koncertową Café Belga Tour, obejmującą Polskę, Wielką Brytanię i Irlandię.

Tracklista

01. Café Belga
02. ZTM
03. Wszystko na niby
04. Reżyseria: Kubrick
05. 2031
06. Fiji
07. Abonent jest czasowo niedostępny
08. Motorola
09. Modigliani
10. Adieu
11. 4 AM in Girona

Minialbum Flagey

Flagey EP

01. Bakayoko
02. Pokédex (feat. Otsochodzi)
03. Anja
04. Czarna kawa czeka
05. Italodisco

Advertisement