Hip Hop PL Wiki
Advertisement

Cleo – polska piosenkarka i autorka tekstów, reprezentantka Polski (wraz z Donatanem) podczas 59. Konkursu Piosenki Eurowizji w 2014 roku.

Biografia

Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra inżyniera architekta krajobrazu.

Była członkinią chóru gospel Soul Connection oraz duetu Dwie Asie. Związana także ze środowiskiem hip-hopowym. W 2011 roku wzięła udział w pierwszej edycji programu X Factor, w którym na castingu wykonała utwór "Proud Mary" i nie przeszła do kolejnego etapu. Brała udział w I edycji konkursu muzycznego "Studio Garaż", gdzie zajęła pierwsze miejsce w kategorii rhythm and blues. Współpracowała m.in. z takimi wykonawcami jak: Tusz Na Rękach, Onar, W Zmowie, Ramona 23 oraz WSRH.

W 2013 roku rozpoczęła współpracę z Donatanem. 25 lutego 2014 w programie Świat się kręci w TVP1 oficjalnie ogłoszono, iż wraz z Donatanem będzie reprezentowała Polskę podczas 59. Konkursu Piosenki Eurowizji z utworem "My Słowianie". 29 marca wokalistka wystąpiła podczas promocyjnego koncertu Eurovision Pre-Party w Rydze w Łotwie. 1 maja podczas koncertu Tu bije serce Europy zorganizowanego z okazji 10-lecia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, wokalistka wykonała utwór "My Słowianie".

8 maja Cleo wystąpiła podczas drugiego półfinału Konkursu Piosenki Eurowizji i zakwalifikowała się do rundy finałowej, która odbyła się 10 maja. Ostatecznie zajęła 14. miejsce w ogólnej klasyfikacji.

31 maja zaprezentowała się na scenie w Operze Leśnej w konkursie Największe Przeboje Roku, podczas festiwalu TOPtrendy 2014, z piosenką "My Słowianie" wśród wykonawców, których piosenki były w ostatnim roku najczęściej granymi w stacjach radiowych. Podczas koncertu utwór "My Słowianie" otrzymał nagrodę specjalną od słuchaczy radia RMF MAXXX.

7 czerwca była jednym z artystów biorących udział w koncercie SuperJedynki, odbywającym się w ramach 51. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Podczas koncertu wraz z Donatanem została nagrodzona SuperJedynką w kategorii SuperGwiazda w sieci. Wokalistka wykonała medley utworów "My Słowianie" oraz "Cicha woda". W lipcu nagrała z Donatanem i zespołem Enej utwór "Brać", do którego teledysk ukazał się we wrześniu.

7 listopada został wydany jej debiutancki album zatytułowany Hiper/Chimera nagrany wspólnie z Donatanem. Dwa dni przed premierą wydawnictwo uzyskało status złotej płyty, przekraczając próg 15 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Płyta znalazła się na 1. miejscu polskiej listy sprzedaży OLiS. W styczniu 2015 sprzedaż albumu przekroczyła liczbę 60 tysięcy i krążek otrzymał certyfikat podwójnej platynowej płyty.

Od 11 września do 6 listopada 2015 brała udział w czwartej edycji programu Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami transmitowanego przez telewizję Polsat. Jej partnerem tanecznym był Jan Kliment, z którym zajęła ostatecznie trzecie miejsce, odpadając w odcinku półfinałowym.

W grudniu Cleo podpisała kontakt płytowy z wytwórnią Universal Music Polska. 30 grudnia ukazał się kolejny singel piosenkarki – "Zabiorę nas", zapowiadający jej pierwszy solowy album studyjny, który będzie miał swoją premierę w 2016 roku. W styczniu ukazał się oficjalny remiks singla, który wykonał Basto. Przeróbka została wykorzystana w spocie reklamowym sieci telekomunikacyjnej T-Mobile z udziałem piosenkarki.

13 maja 2016 został wydany następny singel Cleo – "Wolę być".

Advertisement