Hip Hop PL Wiki
Advertisement

Miuosh - to raper i producent muzyczny. Członek zespołów Perwer Squad i 19SWC. W latach 2001-2011 występował w formacji Projektor. Prowadzi także solową działalność artystyczną.

Biografia

Tworzyć zaczynał w 2001 roku, a w 2004 roku został współwłaścicielem MaxFloStudio. W 2005 roku zadebiutował singlem Ciężko lekko żyć zrealizowanym wraz z grupą Projektor i gościnnym udziałem w utworze „Za szybcy się wściekli” grupy Pokahontaz. Rok później, wraz z Puqiem, jako Projektor, wydał album pt. Miraż. W międzyczasie Miuosh wraz z Rahimem założyli wytwórnię MaxFloRec, którą wspólnie prowadzili przez następne 2 lata.

Solową karierę rozpoczął w 2007 roku płytą Projekcje. Album był też pierwszym wydawnictwem oznakowanym logotypem Fandango Records – wytwórni założonej przez Miuosha w styczniu 2007. W kwietniu 2008 Miuosh odszedł z szeregów poprzedniej wytwórni, by skupić się w pełni nad prowadzeniem i rozbudową Fandango.

21 lutego 2009 roku do sklepów trafił album Fandango Gang, nagrany we współpracy z wykonawcą reggae Bas Tajpanem, a w październiku jego solowy album – Pogrzeb. W kwietniu 2011 roku nakładem Fandango Records został wydany kolejny solowy, trzeci już, album Miuosha pt. Piąta strona świata. Miuosh jest również pomysłodawcą, organizatorem i prowadzącym cyklu imprez pod nazwą Wojna O Śląsk. W czerwcu 2011 roku, z okazji dziesiątych urodzin składu Projektor razem z Puqiem zrealizował zremiksowany album Miraż pod tytułem Remiraż. Wkrótce potem zespół został rozwiązany.

Dyskografia

Produkcje:

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
Projektor
2003 CD-N album nielegal
2006 Miraż album MaxFloRec
2006 Nie poganiaj mnie/Nie chodzi o... singiel MaxFloRec
2007 Zakuad album ?
2011 Remiraż album Fandango Records
Perwer Squad
2006 Mixtape Vol.1 mixtape MaxFloRec
Bas Tajpan & Miuosh
2009 Fandango Gang album Fandango Records
Fandango Gang
2009 Fandango Mixtape Vol.I składanka Fandango Records
19SWC
2012 Dziewiętnaście stopni w cieni album Fandango Records
2012 Stawiam w ciemno mixtape Fandango Records
Miuosh solo
2007 Projekcje album MaxFloRec
2007 Maue LP album nielegal
2009 Pogrzeb album Fandango Records
2011 Piąta strona świata album Fandango Records
2012 Prosto przed siebie album Fandango Records

Ciekawostki

  • Wiele osób twierdzi, że jednym z podgatunków hip-hopu tworzonym przez Miuosha jest horrorcore (czy horror rap). Nie do końca jednak można tak stwierdzić, choć raper posiada kawałki w stylu horrorcorowym (jak np. Zły). Sam artysta twierdzi, że się nad tym nie zastanawia i tworzy po prostu hip-hop, który ma łączyć ludzi.
Advertisement