Hip Hop PL Wiki
Advertisement

Oki (zapis stylizowany: OKI) właściwie Oskar Kamiński (ur. 1998 w Lubinie) – polski raper i autor tekstów. Współpracował z takimi wykonawcami jak: Żabson, Gedz, Szpaku, Paluch, Siles czy Sitek. Członek zespołu OIO.

Kariera

Urodzony w 1998 roku w Lubinie. Raper zaczął publikować swoje pierwsze kawałki już w 2013 roku na swoim kanale w serwisie YouTube. Pierwszy jego album Szanuj EP we współpracy z Mongołem został wydany w maju 2014 roku. 19 kwietnia 2015 roku do sieci trafił wspólny projekt Okiego wraz z Girsonem pt. Microphone Killah Mixtape. Następnie dnia 28 grudnia tego samego roku raper wydał solowy mixtape zatytułowany C.R.E.A.M Mixtape. Popularny stał się dopiero w marcu 2018 roku, za sprawą wydania płyty Oki & Nearr opierającej się na produkcjach polskiego producenta Nearra. W tym samym roku wydał single „Ślad”, „TJT” oraz utwory „Żółty humor” i „Żółty Vestax”, które miały być częścią Yellowmind EP. Ostatni numer z 2018 wydał 19 grudnia jako część albumu 47universe, który został wydany w 2019 roku. Płyta została dobrze przyjęta. We wrześniu Oki, wraz z Otsochodzi, Janem-Rapowanie i Zdechłym Osą, trafił na jeden z remixów utworu “Gorzka Woda” Pezeta. W październiku 2019 roku został wybrany do grona Młodych Wilków 7, akcji serwisu Popkiller.pl. W 2020 roku wydał album 47playground, na którym gościnnie pojawili się Paluch, Szpaku, Gedz i ZetHa. Projekt ten zapowiadany był przez cztery single: „Kochać Bloki” z gościnnym udziałem Szpaka, „Ktoś Czeka”, „Justin Bieber” i „Na Kodach” wraz z Gedzem. W tym samym roku Oskar wydał także mixtape pt. 77747mixtape, który był dostępny tylko w przedsprzedaży, a obecnie jest dostępny jedynie z drugiej ręki. Mixtape zapowiadany był przez następujące utwory: „Dla Ziomali” z gościnnym udziałem Żabsona, „Nie Martw się Mamo”, „Tak Bardzo” we współpracy z Red Bull Mobile i „77747”. Pod koniec 2020 roku raper zafundował fanom także Remix Pack, na którym znaleźć można było single „Siri”, „Dla Ziomali” oraz „Koła”. W marcu 2021 roku wraz z Otsochodzi i Young Igim stworzył kolektyw OIO, wydając wspólny singiel pt. „Moonwalk”.

Oki był także oficjalnym supportem grupy PRO8L3M podczas trasy koncertowej Widmo Tour.

Dyskografia

Albumy

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
Oki x Mongoł
2014 Szanuj EP EP brak
Oki
2015 Microphone Killah Mixtape Mixtape brak
2015 C.R.E.A.M Mixtape Mixtape brak
2018 Oki & Nearr Album 814555 Records DK
2019 47universe Album 47 MOVES
2020 47playground Album 2020
2020 77747mixtape Mixtape 2020
2020 47REMIX PACK Mixtape 2020

Single

Rok Tytuł Certyfikat Album
2014 "Microphone Killah" Microphone Killah Mixtape
2016 "Jeszcze raz" Singiel niealbumowy
2017 "Mam w nich" Oki & Nearr
"Za wszystko"
2018 "Ślad"
"TJT"
"Cześć, Oki"
"Whoop?" ZPAV: złota płyta 47universe
2019 "Fre4sty7e"
"Zimna wódka"
"Muszę Żyć" (gościnnie: Girson)
"Bije w serce"
"Zapamiętam"
"Ktoś czeka" 47playground
"Kochać Bloki"
"Justin Bieber" ZPAV: złota płyta
2020 "SIRI" (gościnnie: Gedz) ZPAV: platynowa płyta 77747mixtape
"Nie Martw się Mamo"
"Dla Ziomali" (gościnnie: Żabson)
"Tak Bardzo" (gościnnie: Dziarma, Gverilla)
"77747"
Advertisement