FANDOM

ReTo
Nowy-rap-slider
Informacje
Prawdziwe imię Igor Bugajczyk
Pseudonimy ReTo
Data urodzenia 23 kwietnia 1995
Pochodzenie Piastów, Warszawa, Polska
Gatunki Rap, Hip-Hop
Wytwórnia płytowa NewBadLabel
Zespoły
Brak

ReTo – właściwie Igor Bugajczyk (ur. 23 kwietnia 1995r. w podwarszawskim Piastowie) – polski raper. Swoją karierę w internecie zaczynał w 2011 roku, aczkolwiek stał się rozpoznawalny dopiero w marcu 2015r. po wpuszczeniu do sieci utworu pt. "Minotaur". W listopadzie 2017r. został wydany jego pierwszy debiutancki, a zarazem legalny album (nie mixtape) pt. "K R U K".

Aktualnie artysta pracuje nad nowym albumem, który premierę będzie miał w bieżącym roku. Nazwa nie została jeszcze podana.

Raper koncertuje w całej Polsce, razem z przyjaciółmi, którymi są: Adrian (Hypeman), Kacper Homie oraz DJ Grucha. Wszystkich wymienił w singlu BLINDSQUA'.

Artysta współpracował z takimi raperami jak: Borixon, Sitek, Solar, Białas, Quebonafide, Bedoes, WSRH, PlanBe czy Onar.

ReTo w swojej twórczości kładzie nacisk na wulgarne porównania, czy nawiązania do mitologii i popkultury.

Dyskografia

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
2011 To Ten Inny mixtape Sekunda Studio
2014 Moonlight mixtape Other Vision Records
2016 DAMN. mixtape NewBadLabel
2016 GOOD7UCK minialbum NewBadLabel
2017 K R U K album NewBadLabel
2018 BOA album NewBadLabel

Ciekawostki

  • Raper był trzecim uczestnikiem "Młodych Wilków 5" w 2017 roku. Sam uważa, że po samej akcji promocyjnej jak i po wywiadach większość ludzi przekonało się do niego.
  • Jego pseudonim prawdopodobnie pochodzi od skrócenia wyrazu Retoryk oznaczającego osobę, która potrafi zbudować swoją wypowiedź.
  • Raper posiada własną kolekcję odzieży - BLIND WEAR, stworzoną w kolaboracji z jego wytwórnią muzyczną - New Bad Label.
  • ReTo został "Raperem roku 2017", w plebiscycie zorganizowanym przez portal Open-FM.