Hip Hop PL Wiki
Advertisement

Schafter (zapis stylizowany: schafter), właściwie Wojciech Laskowski (ur. 9 lutego 2003) – polski raper, piosenkarz, producent muzyczny, reżyser teledysków i autor tekstów.

Kariera

Wojciech Laskowski pochodzi z Jaworzna. Początkowo zajmował się produkcją. Pierwszy utwór z wokalem stworzył w czerwcu 2016 roku. Utwór nosi tytuł „dead in designer clothes” i był opublikowany na portalu SoundCloud pod pseudonimem “restaurantposse 🌟”. Już jako producent publikował swoje produkcje na kanale YouTube Kstyk. 31 października został wydany jego debiutancki minialbum hors d’oeuvre. Dystrybucją nagrania w formie fizycznej zajęła się wytwórnia Asfalt Records.

24 maja 2019 r. na kanale schaftera ukazał się utwór hot coffee który zapowiadał nowy album. Sama piosenka odbiła się szerokim echem i została hitem lata. 22 listopada 2019 r. na streamingach i w sklepach pojawił się album audiotele, na którym pojawili się gościnnie m.in. Taco Hemingway, Żabson lub Belmondo. Sama płyta zajęła 2 miejsce na OLiS.

Za fizyczne wydanie krążka odpowiadało Universal Music Polska.

12 marca 2020 r. ukazała się wspólna piosenka Young Igiego i schaftera o nazwie swimming lessons. Sam utwór nie był uznawany za singiel z albumu, lecz finalnie się na nim znalazł.

6 maja 2020 r. na kanale schaftera mogliśmy ujrzeć jego Hot16. Nominację dostał od PlanBe i młodego skinny'ego.

23 czerwca 2020 r. światło dzienne ujrzał singiel push to talk który był zapowiedzią płyty FUTURA. 27 listopada 2020r. FUTURA pojawiła się na streamingach i w sklepach, lecz osoby który zamówiły preorder mogły cieszyć się płytą już 26 listopada. Sam krążek zajął 6 miejsce na OLiS, a na samym albumie pojawiły się takie osoby jak Rosalie, Houston X oraz Young Igi.

Dyskografia

Albumy

Rok Tytuł Rodzaj
2019 hors d'oeuvre minialbum
2019 audiotele album
2020 futura album

Single

Rok Tytuł Certyfikat Album
2017 "blow off" hors d'oeuvre
"blur"
2018 "blow off"
"cameltoe"
"candy.doll"
2019 "tom & jerry"
"hot coffee" ZPAV: diamentowa płyta audiotele
"double D's" (gościnnie: Żabson) ZPAV: 2× platynowa płyta
"marvin" ZPAV: platynowa płyta
"ridin' round the town w czyimś bel air" ZPAV: złota płyta
"bigos" (gościnnie: Taco Hemingway) ZPAV: platynowa płyta
"cirque du soleil" (gościnnie: Oki) ZPAV: złota płyta
"pager" (gościnnie: Belmondo) ZPAV: złota płyta
2020 "swimming lessons" (gościnnie: Young Igi) ZPAV: złota płyta futura
"push to talk"
"3.5 karrat"
"eskeemos"
Advertisement