Hip Hop PL Wiki
Advertisement
Solar/Białas
Sb.jpg
Nazwy SB
Miejsce założenia Warszawa
Data założenia 2007
Data rozwiązania -
Wytwórnia płytowa SB Maffija Label
Powiązania SB Maffija
Członkowie
Solar
Białas

Solar/Białas – najsławniejszy dwugłowy raper w kraju. Połączenie sprzeczności, które łączy szalony etos pracy zaowocował jednym z najobszerniejszych katalogów w polskim hip-hopie. Zawiązana w świecie freestylowych bitew przyjaźń zrodziła zespół, potem skład, a w końcu również wytwórnię i markę.

W złotej erze bitew freestylowych, nawiązała się jedna z najbardziej niespodziewanych wówczas kooperacji raperskich młodego pokolenia. Połączenie charakterologicznych, wokalnych i stylistycznych różnic okazało się być dużo bardziej trafione, niż mogło wydawać się na pierwszy rzut oka. W 2009 roku pojawił się pierwszy wspólny materiał duetu – mixtape “Na Czczo”. Od tego momentu pasja i morderczy etos pracy, sprawił, że ze studio NOBOCOTO w regularnych odstępach można było liczyć na kolejne premiery, dodatkowo przeplatane dziesiątkami luźnych numerów i remixów.

W 2010 roku ukazał się wydany wspólnie dwupłytowy album łączący dwie solówki, a już rok później wspólny materiał “Z Ostatniej Ławki”. Wystarczyło zaczekać dwa lata na oficjalny legalny debiut Solar/Białas w Prosto, gdzie ukazał się “Stage Diving”. Kolejne trzy lata, a grupa przerodziła się w wytwórnię, a inauguracją oficjalnej działalności SB Maffija Label okazał się platynowy materiał Białasa. Pierwsza wspólna płyta wydana na swoim – “#nowanormalność” pokryła się złotem.

 Dyskografia

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
2009 Na Czczo Mixtape mixtape Brak
2010 Burza Po Ciszy Mixtape mixtape SB Maffija Label
2011 Odliczanie Mixtape mixtape SB Maffija Label
2011 Z oślej ławki Mixtape mixtape SB Maffija Label
2011 Z ostatniej ławki LP mixtape SB Maffija Label
2012 ToNiePolskeYess Mixtape mixtape SB Maffija Label
2013 Stage Diving  album PROSTO
2015 Iskry i klik klaki album SB Maffija Label
2016 Nowanormalnosc album SB Maffija Label
2017 PersEPktywa minialbum PROSTO
Advertisement