FANDOM

Tau
Medium
Informacje
Prawdziwe imię Piotr Kowalczyk
Pseudonimy Medium, BMC, Tau
Data urodzenia 25 czerwiec 1986
Pochodzenie Kielce
Gatunki Hip hop
Wytwórnia płytowa Asfalt Records, Bozon Records
Zespoły
Popkiller Młode Wilki
Egzegeza

Tau - polski raper, wokalista, beatboxer oraz producent muzyczny. Znany wcześniej jako Medium, pod tym pseudonimem nagrał też większość swoich produkcji. Swoją działalność muzyczną rozpoczął w roku 2000 i jego pseudonim brzmiał wtedy BMC.

Poza karierą solową, współtworzy również duet Egzegeza oraz projekt o nazwie Pokój Nauczycielski.

BiografiaEdytuj

Medium przyszedł na świat w 1986 roku w Kielcach i tam wychowywał się całe życie. W dzieciństwie grał w przedstawieniach razem z kabaretem "Lelum polelum". Swoje pierwsze kroki w hip hopie Medium stawiał na początku 2000 roku, kiedy tworzył na programie z gotowymi samplami. W wywiadzie dla Magazynu hip-hop raper powiedział, że już na początku nowego milenium pod pseudonimem BMC nagrał swoje pierwsze demo pod tytułem Pierwsze tchnienie. W 2003 nagrał kolejną płytę, bity tworzył w Fl-u, a wokal nagrywał w studiu u znajomego.

Przez następnych kilka lat Medium nie udzielał się na żadnych projektach, skupiając się głównie na doskonaleniu swoich umiejętności. W 2008 roku ukazał się jego pierwszy nielegal zatytułowany Seans spirytystyczny, który spotkał się z dużym uznaniem społeczności internetowej. W tym samym roku raper wyjechał do Wielkiej Brytanii, gdzie spędził wakacje.

W 2010 roku ukazał się drugi nielegal rapera Alternatywne źródło energii, który wyprodukował samodzielnie. Masteringowi nagrania poddał łódzki raper O.S.T.R., który wystąpił także gościnnie w jednym utworze. Płyta również zyskała przychylność publiczności co przyczyniło się do podpisania przez Mediuma kontraktu wydawniczego z wytwórnią Asfalt Records.

W sierpniu 2011 utwór Mediuma "Deklaracja miłości" znalazł się na na kompilacji Popkiller młode wilki wydanej przez branżowy serwis informacyjny Popkiller. W tym samym roku ukazał się pierwszy legalny album rapera zatytułowany Teoria równoległych wszechświatów. Album podobnie jak dwa poprzednie został w całości wyprodukowany przez Mediuma. Wydawnictwo zostało nagrodzone przez portal Popkiller w kategorii "Odkrycie roku".

20 listopada 2012 roku premierę miał dwupłytowy album artysty zatytułowany Graal, na którym gościnnie pojawili się Te-Tris, Bisz, O.S.T.R., członek amerykańskiej grupy Blackalicious, Gift of Gab oraz dziennikarka Radiowej Czwórki - Justyna Dżbik. W 13 lutego 2013 r. Medium opuszcza Asfalt Records i powołuje do życia własną wytwórnię pod nazwą Bozon Records.

28 czerwca Medium wraz z Galusem jako Egzegeza ukazali album Księga słów. Nagrania były dostępne w sprzedaży jedynie poprzez stronę internetową wytwórni Bozon Records. Wydawnictwo zostało bardzo dobrze przyjęte zarówno przez fanów jak i krytyków muzycznych. W ramach promocji płyty jak i nowej wytwórni raper odbył pod koniec roku trasę koncertową Bozon Records Tour. Trasę promował utwór "Traper" który stał się jednym z większych hitów Mediuma. Pod koniec 2013 roku raper przyjął nowy pseudonim - Tau.

Na początku 2014 roku raper powiedział, że jego najnowszy album ukaże się pod koniec roku i będzie nosił nazwę Raj. We wrześniu Tau ogłosił jednak, że jego najnowszy album zatytułowany będzie Remedium i zostanie wydany 3 grudnia 2014 roku. Pierwszy singel "Logo Land" wraz z teledyskiem pojawił się na oficjalnym kanale Bozon Records, 24 września 2014 roku. Drugi singel "List motywacyjny" z gościnnym udziałem Palucha ukazał się 28 października 2014. Tego samego dnia pojawił się teledysk promujący wydawnictwo. Następny singiel z wideoklipem pt. "BHO" miał premierę 10 listopada 2014 roku. Gościnnie udzielili się na nim Bezczel oraz Klaudia Duda. Ostatni, czwarty singiel "Remedium" został udostępniony wraz z klipem 2 grudnia 2014 roku. Następnego dnia album ukazał się w całości. Poza wymienionymi osobami w singlach, gościnnie na płycie znaleźli się Buka, Kali, Zeus, Agnieszka Musiał oraz amerykański zdobywca nagrody Grammy - Lecrae.

ProdukcjeEdytuj

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
Popkiller Młode Wilki
2011 Popkiller młode wilki składanka Popkiller
Egzegeza
2013 Księga słów album Bozon Records
Medium/Tau solo
2000 Pierwsze tchnienie demo nielegal
2008 Seans spirytystyczny album nielegal
2010 Alternatywne źródło energii album nielegal
2011 Teoria równoległych wszechświatów album Asfalt Records
2012 Graal album Asfalt Records
2014 Remedium album Bozon Records