Hip Hop PL Wiki
Advertisement

Tigermaan (ur. 15 marca 1974 w Warszawie) – polski muzyk, producent muzyczny, raper, promotor, DJ, menedżer a także przedsiębiorca, stowarzyszony przez ZAiKS. Członek Związku Zawodowego Muzyków RP i STOART.

Biografia

Urodził się 15 marca 1974 roku na warszawskim Mokotowie, a wychował się na Ochocie. Jego matka była fryzjerką, kosmetyczką i podologiem, a ojciec pracował w Zakładach Radiowych im. Marcina Kasprzaka w Warszawie.

Na rynku muzycznym działa od 1991 roku. Jest współzałożycielem klasycznego duetu DJ i MC pod nazwą Trials X.

Razem z duetem Modfunk nagrał on trzy płyty długogrające (Superfuzja, Emofunk i Land Grab, wydał też na świecie wiele singli oraz remiksów. Był także współzałożycielem jednego z pierwszych wydawnictw z muzyką cyfrową SEEK Records, a także w latach 2003–2006 współprowadzącym sklep z płytami winylowymi o nazwie djmodshop, który to mieścił się na antresoli w sklepie EMPiK przy ul. Marszałkowskiej 116/122. Wydawnictwo działało przez pięć lat począwszy od 2005.

W tym czasie artysta rozpoczął swój solowy projekt jako Tigermaan, wydając pierwszego winylowego singla pt. "Go Forward" w brytyjskiej wytwórni Machine Gun Ibiza, zdobywając dobre oceny m.in. w ogólnoświatowym magazynie „DJMAG”. Tigermaan jest też założycielem marki Life Is Music Entertainment oraz twórcą niszowego wydawnictwa z cyfrową muzyką elektroniczą Projection Label. Dzięki tym projektom promował również wiele imprez muzycznych. Przy współpracy z Instytutem Francuskim zorganizował wydarzenia kulturalne w Krakowie i Warszawie. W 2008 w odbyło się wydarzenie w popularnym w owym czasie krakowskim klubie Midgard. Był to występ francuskiego DJa i producenta muzycznego występującego pod pseudonimem Demon, znanego z piosenki "You Are My High", nominowanej do nagrody Grammy. Z kolei do Warszawy zapraszał dwukrotnie Benjamina Diamonda, znanego z międzynarodowego projektu Stardust, założonego m.in. przez Thomasa Bangaltera (Daft Punk). Współpraca z klubem The Hunters układała się dobrze i w 2011 zorganizował przyjazd do Polski gwiazdy sceny muzyki house Michaela Greya. Michael znany jest m.in. ze światowego tanecznego hitu pt. The Weekend ogranego na całym świecie we wszystkich telewizyjnych i radiowych stacjach muzycznych.

Swoją otwartość na działania inne, awangardowe potwierdził, występując na 200-lecie Fryderyka Chopina w projekcie pt. "Wariacje na 4 ręce”. Był to finał projektu multimedialnego, który miał miejsce w przestrzeniach Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach 27 listopada 2010.

W 2012 zremiksował hit lat 80. Marka Bilińskiego pt. „Ucieczka z Tropiku” uznany za Polski Top Wszech Czasów według słuchaczy polskiego radia programu III. Utwór został wydany ponownie pt. Escape From The Tropics w remiksach polskich artystów takich jak Seb Skalski, Piękny Stefan i Junkie Punks. Współpraca z Markiem Bilińskim zaowocowała długofalową kooperacją pomiędzy Bi.Ma- Biliński Production, a impresariatem zarządzanym przez Martina. Pozwoliło to na głośny powrót Marka Bilińskiego na scenę muzyczną głównie za sprawą zorganizowanego przez Tigermaana konkursu radiowego dot. remiksu "Ucieczki z tropiku". Akcję przeprowadzono w 2011 wraz z radiem Planeta FM i prezenterką radiową Magdą Bauer. Sukcesem było też wdanie w 2014 płyty winylowej z najlepszymi utworami pod nazwą Best of the Best. Dzięki jego staraniom i wcześniejszym doświadczeniom udało się doprowadzić do tego, aby cała dyskografia M. Bilińskiego pojawiała się na najważniejszych portalach międzynarodowych takich jak Amazon czy iTunes oraz na serwisach streamingowych.

Dyskografia

Produkcje:

Rok Tytuł Rodzaj Wytwórnia
Trials X
1991 Fekalia mixtape nielegal
1995 Prawda, Cel, Przesłanie album Boom Media
2014 Prawda, Cel, Przesłanie – reedycja album Fonografika
2019 Prawda, Cel, Przesłanie - wersja cyfrowa album Life Is Music Entertainment
2019 Experyment (1998) album Life Is Music Entertainment
S.P. Records
1996 S.P. album S.P. Records
Strefa Wirtualnej Polski
2001 Strefa Wirtualnej Polski album ?
Tigermaan solo
2005 Go Forward singiel Machine Gun Ibiza UK
2005 Da Remix EP minialbum Machine Gun Ibiza UK
2005 Tigermaan RMX remix Machine Gun Ibiza UK
2007 Tigermaan EP minialbum SEEK Records
2007 Street Move minialbum SEEK Records
2007 Kolombo – Chez Jeanne – Tigermaan Remix remix Lou Lou Records
2009 The Establishment album SEEK Records
2010 Dance Tonight minialbum Projection Label
2011 Tropical Inception EP minialbum Projection Label
2011 Flashback minialbum Projection Label
2012 Escape From The Tropics – Tigermaan Remix remix Projection Label
2013 Deep City Presents Moontime minialbum Projection Label
2014 Among The Clouds singiel Projection Label
2018 Bright Side minialbum Projection Label
2018 Today Is Not Today singiel Projection Label
2019 Secret Weapon singiel Projection Label
Advertisement